WeCan 2013 – podsumowanie


WeCan 2013

W ubiegłym tygodniu w mieście Łodzi odbyła się druga edycja demoscenowego party WeCan. Na party byłem, piwo wypiłem, ze znajomymi wszelakimi długie rozmowy przeprowadziłem, pora więc na małe podsumowanie.

Impreza wypadła bardzo fajnie, widać było gołym okiem sporą ilość pracy włożoną przez organizatorów, począwszy od zaplecza sprzętowego a skończywszy na sponsorach obecnych na sali. Z pozycji widza kilka niedociągnięć jak to zawsze zauważyłem (w końcu to impreza o bardzo luźnym niekomercyjnym charakterze), lecz najważniejsze że bawiłem się bardzo dobrze i mam wręcz niedosyt czasu spędzonego na partyplace.

W tym roku poza standardowymi punktami imprezy niezwykle ciekawą częścią było Real-Time coding compo – konkurencja polegająca na zakodowania „czegoś fajnego” w oparciu o stworzony na poczekaniu shader. Całość była obserwowana na bieżąco na dużym ekranie, okraszone komentarzem Bonzaja oraz publiczności.

Realtime Coding Compo WeCan2013 - w32/yolp
Zwycięska praca Realtime Coding Compo autorstwa w32/yolp
www.shadertoy.com/view/ldl3W2

Przyznam że obserwując te zmagania cały czas szukałem swojej nisko upadającej szczęki (pomimo iż naprawdę niewiele rozumiałem z tego kodu), a z tego co zaobserwowałem większość widzów miała podobne odczucia. Mam nadzieje że w następnych latach taka forma konkurencji zostanie już na stałe wpleciona w program każdego party bo zdecydowanie warto (najlepiej wraz z podobnymi konkurencjami dla muzyków i grafików).

My (czyli Futuris) oczywiście również demo tworzyliśmy bawiąc się doskonale przez kilka dni i nocy (jechać na party bez produkcji to grzech), lecz niestety w skutek błędu w kodzie nie zostało ono ostatecznie wyświetlone (chociaż próby były dosyć długie i intensywne). Pomijając przyczyny i rożne okoliczności to należą się tu wielkie podziękowanie dla całej ekipy technicznej którzy robili co mogli aby demo jednak uruchomić (instalacja starszych sterowników, zmiana systemu itd). Nie ma tego złego, będzie czas aby produkcje dopracować, a za rok wystawimy dzięki temu dwa dema 😉

A teraz pora na kilka wybranych produkcji które mieliśmy okazje na ekranie zobaczyć. Wybór bardzo subiektywny, a też kilka prac nie zostało jeszcze opublikowanych (np demo na Androida grupy Elude), zatem o nich napiszę w czasie późniejszym.

Kiten / Floppy

Kiten / Floppy

Kategoria: Combined demo
Miejsce: 2
Autorzy: Maq, Traymuss

Bardzo krótkie acz fajne wizualnie demo będące pokazem silnika do synchronizacji autorstwa Maqa. Wspomniana synchronizacja bardzo dobra, ogląda się to z przyjemnością pozostawiając poczucie niedosytu.

Ściągnij demo
Demo w serwisie pouet.net

Negative isotope / fresh!mindworkz

Negative isotope / fresh!mindworkz

Kategoria: Combined demo
Miejsce: 4
Autorzy: Aha, Pasy, Vincenzo

Nawet ciekawa produkcja z dobrym efektem particli (przypomina namagnesowane odłamki metalu), przyzwoicie zrobiona synchronizacja z fajna muzą. Nie porywa, ale solidny poziom średni trzyma.

Ściągnij demo
Demo w serwisie pouet.net

Colosseum / DMA

Colosseum / DMA

Kategoria: Combined 64k/4k
Miejsce: 1
Autorzy: KK, Ninja

KK jak zwykle pokazuje koderom miejsce w szeregu swoim nowym intrem 4KB. Świetnie zmontowany obraz z muzyką, niespotykanie rozbudowana jak na ten format produkcji „historyjka” i ogólny rozmach robi wrażenie. Ze swej strony chciałbym aby KK pokusił się kiedyś o zrobienie dema 🙂

Ściągnij intro
Intro w serwisie pouet.net

wasp-24b / fsqrt

wasp-24b / fsqrt

Kategoria: Combined 256b
Miejsce: 1
Autorzy: fsqrt

256 bajtów to naprawdę wielkość znikoma, wręcz niezauważalna, a mimo to można w tej wielkości stworzyć coś ciekawego. Ta kategoria nigdy nie cieszyła się dużą popularnością (a szkoda), lecz czasem pokazują się takie perełki jak ta tutaj.

Ściągnij intro
Intro w serwisie pouet.net

I jeszcze na deser kilka wybranych grafik.

Dragon rage / Deesis
Dragon rage / Deesis
Robotex / Ubik & Substrate
Robotex / Ubik & Substrate
Lola / Rorque
Lola / Rorque
Swaying cities / Booster
Swaying cities / Booster

Oczywiście produkcji (jak wspomniałem na początku) było dużo dużo więcej, ale to już zapraszam do samodzielnego zapoznania się z tym materiałem (szczególnie z obszernymi konkurencjami muzycznymi).

Pozdrawiam serdecznie wszystkich obecnych w Łodzi, towarzyszy podróży (przygód nie brakowało), organizatorów oraz wszystkich znajomych których miałem przyjemność ponownie zobaczyć.

p.s. Zakulisowe plotki głoszą iż w przyszłym roku nastąpi ponownie rotacja organizatorów (standardowe zmęczenie materiału), w skutek czego party wróci do nas pod nazwą Riverwash.

oficjalne wyniki Real-Time Coding 01 Entry 2 by w23 02 Entry 1 by KK/DMA Demo 01 We Can Code Again by Whelpz 02 Kiten by Floppy [REMOTE] 03 Shatter by Elude 04 negative isotope by fresh!mindworkz 1/4/64KB intro 01 Colosseum by DMA 02 LovelyIntro5 by LovelyHannibal & V0yager 03 Ugly by Broken Cube 04 pROposITion by dEFAMe [REMOTE] 05 LovelyIntro6 by LovelyHannibal & AceMan 256b Intro 01 140 Wasp-24b by fsqrt [REMOTE] 02 101 Setivarium by Optimus [REMOTE] Game 01 TimeLoop by KK/DMA 02 Abrupt End by w23/yolp 03 SUPERHOT by SUPERHOT TEAM 04 Swapgame by LovelyHannibal Wild/Animation 01 I didn't listen by Le?nik / Altair 02 Alkoblade by Big Bit Dezign 03 All Your Base Are Belong To Kumuluski by ZSD 04 made in poland - the sectret diary of deadman by Lamers 05 Polonez Tribute by Raf/Vulture Design [REMOTE] 06 CREEPER CHIPTUNE LIVE by Willy 07 MoVeR się wkurwi by Willy 08 PixelHell 2013: the real party is outside! by Argasek 09 Nic się nie dzieje by PSB 10 Projekt Zlota Plaza by PSB 11 Tajemniczy Kusiciel by Penetrator 12 Skąd się bioro kwity by GGS 13 Dobre W Pip by Grabek / Futuris [REMOTE] 14 Merry Christmmmmm... by GuyInATie [REMOTE] Chip music 01 Wave Stepper by h0ffman / Unstable Label ^ Focus Design 02 Shattered Crystal Drops by AceMan 03 Floppie by Jakim [REMOTE] 04 Out Of Limbo by KAM_ 05 Deadly Labyrinth of Lord Xyrx by YERZMYEY/AY-RIDERS 06 calling by michu/genesis*project 07 Crystal Moon by V0yager/Nah-Kolor^Zoo 08 BaconFunk by Response/Darklite^Hoaxers^Dekadence [REMOTE] 09 Hydrostatic by Triton Streaming music 01 The_lost_dreams by Traymuss 02 Out of Order by AceMan & SuperNoise / Old Bulls 03 I listened by Le?nik / Altair 04 Give me a break! by Argasek 05 ...and silence in veins by V0yager/Nah-Kolor 06 Dust (Compo Cut) by h0ffman / Unstable Label ^ Focus Design 07 blast (from the past) by shyz / implexy [REMOTE] 08 CREEPER CHIP by Willy 08 Groove Guide by X-Ceed / Floppy [REMOTE] 10 Sashimi on the floor by Mercury [REMOTE] 11 When My Wife Comes Home by Szudi^Amnesty&Defame 12 Timemachine Malfunction by Vincenzo 13 Endorphine by Dakota / Futuris 14 Spring Late Party by Arson [REMOTE] 15 Sugar by moosh [REMOTE] 16 304 by Jakim 17 Orange bowl by TZX [REMOTE] Oldschool GFX 01 UMDP by Comankh 02 Nebular by Odyn/Vulture Design/TPX 03 Tease by ming [REMOTE] 04 To the Moon by ming [REMOTE] Newschool GFX 01 Dragon Rage by Deesis / NahKolor [REMOTE] 02 Robotex by ubik + substrate /elude+satori 03 Teraya by Shexbeer 04 Lola by Rorque [REMOTE] 05 Swaying Cities by Booster 06 Schlug by T$ 07 Wolf by LovelyHannibal
Poprzedni Apocalypse When / Fairlight
Nastepny Borntro / DMA

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "WeCan 2013 – podsumowanie"

avatar
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Deesis
Czytelnik
Deesis

Już zgłaszałam, ale moje entry (newschool gfx, Dragon Rage/Deesis) i Rorka nie było REMOTE 😉

traymuss
Czytelnik
traymuss

scena rulez:)