Demo technologiczne tri-Ace


Tri-Ace

Od pewnego czasu pokazuje na blogu co ciekawsze silniki do gier bo też i temat jest mi bliski oraz jak sądzę warty uwagi (choćby jako pewien wyznacznik postępu). W przyszłości temat zapewne rozwinę szerzej a do tego czasu co jakiś czas będą się takie krótkie wpisy pokazywać.
Dzisiaj przyjrzyjmy się tri-Ace (firmy tri-Ace Inc. – znanej głównie na japońskim rynku gier), dedykowanemu konsolom obecnych generacji (Xbox360, PS3), do którego wypuszczono niedawno demo pokazujące możliwości drzemiące w tym zacnym silniku.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6cuXgRVMvZ0[/youtube]

Samo demo nie powala wykonaniem i klimatem tak jak to zrobił Unreal Engine jednakże jest na czym oko zawiesić. Ogólna stylistyka bardzo przypomina serie Final Fantasy (zwłaszcza postacie), mocno zadbano o detale i podkreślenie zalet silnika.

Całość pozornie nie powala na kolana, jednak pamiętajmy że to realtime a w takim przypadku pokazane tu efekty i postprocesing imponują. Zwłaszcza efekty oświetlenia przykuwają uwagę bo nieczęsto się widuje takie odwzorowanie w RT, dodatkowo miękkie odbicia, piękne cienie, fizyczny model kamery (naturalny dof)…. to raczej domena animacji pre-renderowanych. Podsumowując jest to kolejny warty obserwacji projekt z nieco egzotycznymi korzeniami, z potencjałem szerszego zaistnienia w przyszłości.

Informacje techniczne na temat silnika cześć 1
Informacje techniczne na temat silnika cześć 2

Poprzedni Riverwash 2011
Nastepny Numb res / CNCD & Fairlight

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Demo technologiczne tri-Ace"

avatar
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
bleee
Czytelnik

bleeeeeee… nie dość że rzadko piszesz, to jeszcze taki bleeeee (bleeee)