Blender 2.66


Blender 2.66

Fundacja The Blender Foundation zaprezentowała nową wersję Blendera 2.66, lista nowości i poprawionych błędów jest tym razem bardzo dłuuuuga, a na liście jest tych kilka mocno wyczekiwanych.

Dotąd bardzo sceptycznie (aczkolwiek z dużym dopingiem) patrzyłem na Blendera, podchodziłem do niego wielokrotnie (czasem korzystając kilka miesięcy) lecz zawsze ostatecznie czegoś mi brakowało. Od niedawna jest jednak już ten etap rozwoju kiedy z powodzeniem Blender w pełni dorównuje komercyjnym produktom (a nawet w niektórych aspektach je przewyższa) – oczywiście nie mowie tu o bardzo specjalistycznych zastosowaniach 3d a o „codziennym” użytkowaniu.

Wśród nowych możliwości usprawniających pracę znajdziemy tu znacznie poprawione UV unwrapping, Vertex Slide, Cycles, symulacje płynów, pełną integracje (z edytorem i systemem animacji) bibliotek do symulacji wykonywanych w Bullet Physics itd itp.

Lista najważniejszych zmian poniżej.

  • Zmiany w Cycles – wsparcie dla włosów, podgląd materiałów, lepsze wykorzystania pamięci, poprawki dla „non-progressive integrator” (możliwość ustawienia ilości sampli dla poszczególnych elementów), node krzywych dla wektorów i RGB, podświetlanie renderowanych kafelków, wsparcie dla spakowanych, generowanych i animowanych tekstur, rozszerzone integracje z OSL.
  • Nowy Vertex bevel i poprawiony Vertex slide
  • Mesh Cache Modifier – modyfikator do pracy z plikami point cache
  • UV Warp Modifier –  modyfikator do transformacji UV za pomocą dwóch obiektów
  • Możliwość wypalania Ambient Occlusion z Multires
  • Dynamic Topology Sculpting –  automatyczne dostosowanie gęstości siatki do wielkości detalu i dowolne kształtowanie bryły bez rozciągania ścianek.
  • Symulacje Rigid Body – system tworzenia symulacji obiektów.
  • Classical solver dla symulacji fluidów SPH
  • Poprawiony modyfikator Laplacian Smooth
  • Subsurfed UV unwrapping
  • Możliwość łączenia UV na podstawie Edgy
  • Nowe funkcjonalności Texture Painting
  • Weight Painting – dodano możliwość malowania przez całą grubość modelu oraz dodano narzędzie oparte na gradientach
  • Poprawiona obsługa transparencji plików graficznych
  • Poprawki w Blender Game Engine
  • Wsparcie i skalowanie interfejsu dla dużych rozdzielczości DPI ekranu

Jak widać warto przetestować, nie będzie to czas stracony.

Link do programu

Poprzedni Rollin Safari
Nastepny Facebook

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o