Dwa tygodnie temu podczas konferencji Game Developers Conference 2013, firma Epic Games zaprezentowała nowe demo real-time zatytułowane Infiltrator. O ile poprzednie demo było imponujące to dopiero w tym można zobaczyć całą moc drzemiącą w nadchodzącym silniku Unreal Engine 4.

Po pierwszym obejrzeniu ciężko uwierzyć że jest to demo real-time (a jest w 100%), na pokazie zostało odpalone na takiej samej konfiguracji jak poprzednie (Elemental), czyli Core i7, GeForce GTX 680 i 16GB DDR3 RAM.
I tu widać doskonale to co zawsze było wielkim atutem UE, czyli niesamowitą wydajność i optymalizacje. Silnik przeznaczony jest nie tylko na PC ale jest także przygotowywany na kolejne generacje konsol, czyli PlayStation 4 oraz nową wersje Xboks (stosując skalowanie w zależności od możliwości sprzętu). Pierwsze tytuły wykorzystujące UE 4 są już w przygotowaniu (Daylight, Fortnite, Primal Carnage: Genesis), a ich premiery zobaczymy w 2014.

Demo wygląda genialnie, spokojnie można wkleić całe sceny do dowolnego filmu SF i będą wyglądać nie gorzej niż sam film. Ilość detali oraz ich jakość powala. Pięknie wygląda oświetlenie, odbicia, efekty cząsteczkowe, symulacje fizyczne, rewelacyjnie wyglądają materiały – wszystko to wygląda jak w bardzo dobrej wysokobudżetowej animacji – a to przecież jest renderowane w czasie rzeczywistym. Specjalnie oglądałem to kilkukrotnie na stop klatkach aby wychwycić wszystkie szczegóły i za każdym razem odkrywałem masę nowych rzeczy, robi wrażenie. Nie miałbym nic przeciwko gdyby na podstawie dema powstała pełnowymiarowa gra, potencjał tkwi tu ogromny.

Unreal Engine 4 - Infiltrator

Nie będę teraz w tym miejscu opisywać specyfikacji technicznej i możliwości samego silnika, ponieważ zostało to już dobrze opisane w setkach innych miejsc (zainteresowani znajdą bez problemu). Pozwolę sobie za to wkleić jeszcze jeden film, na którym Mark Rein (wiceprezydent Epic Games) objaśnia detale dema i jego atuty.

Osobiście nie mogę się już doczekać momentu kiedy będę mógł samodzielnie pobawić się nową wersją edytora (zwłaszcza z źródłami Infiltratora), jak tylko ten moment nastąpi nie omieszkam podzielić się wrażeniami.

Unreal Engine 4 - Infiltrator