Soliloquy – Amiga ciągle żywa!


Na tegorocznym Breakpoint polska ekipa Elude (grupa powstała z kilku byłych członków grupy Madwizards) zaprezentowała swoje demo w kategorii Amiga Demo 68k.
Zasady proste: demo na Amige 1200 z procesorem Motorola 68060/66Mhz, 64MB Ram i systemem operacyjnym OS 3.1 – jednym słowem, czysta stara dobra Amiga classic. Jeśli ktoś z młodszych czytelników nie kojarzy tej kultowej maszynki (o zgrozo!) to zapraszam do przeczytania tego tekstu (powiem tylko że A1200 od czasu powstania liczy już sobie 16 lat :)).

Dem w tej konkurencji na party wystawiono sztuk 6, lecz Soliloquy wyprzedza je o lata świetlne, takteż ograniczam się do opisu tej jednej produkcji. Na początek spójrzmy kto się pod tym demem podpisuje.

Kiero: programming
Ubik: art direction
Chaser: soundtrack

Wszyscy obserwujący demoscene amigową z pewnością kojarzą te persony z wielu świetnych produkcji. Jeśli chodzi o Soliloquy to muszę stwierdzić że jest to naprawdę bardzo mocna produkcja! Kiero po raz kolejny pokazał swoją klasę, to obecnie jeden z najlepszych i najbardziej aktywnych koderów amigowych na świecie. Moim skromnym zdaniem pod względem technicznym to jedno z najlepszych dem na 68k jakie wyszły kiedykolwiek.

Sceny 3d wyglądają niesamowicie, dopracowane od strony grafika (brawo Ubik!), maksymalnie wykorzystują możliwości sprzętu – oceniając pamiętajmy że to Amiga oraz że nie ma tu żadnej akceleracji sprzętowej, czysty software! Demo jest spójne i po prostu ładne, bardzo pozytywnie odbieram także ścieżkę dźwiękową.

[youtube width=”472″ height=”394″]http://youtube.com/watch?v=K57fEGPptdo[/youtube]

Dodam jeszcze że przy ogłaszaniu wyników miała miejsce niecodzienna sytuacja. Na skutek małej frekwencji wśród głosujących w tej kategorii, zwyciężyła grupa Drifters z demem „Twenty” (niewielką ilością głosów). Oczywistą niesprawiedliwość werdyktu od razu skomentowała cała zebrana widownia poprzez bardzo głośne „buczenie”. Niedorzeczność tą widziała także sama ekipa Drifters, toteż w ładnym geście zrzekli się nagrody na rzecz grupy Elude.

Gratuluję świetnego dema i mam wielką nadzieje obejrzeć za rok kolejną, co najmniej równie dobrą produkcje 🙂

Intro w serwisie pouet.net
Pobierz demo
Pobierz film (720×576, mp4 – 112Mb)
Wszystkie produkcje z compo

Poprzedni Breakpoint 2k8 - intro 4kb
Nastepny Stare ale jare - Amiga (część 1)

Dodaj komentarz

10 komentarzy do "Soliloquy – Amiga ciągle żywa!"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
michu
Czytelnik

jhestem pod wrazeniem!!!! nie wiedzialem ze jeszcze ktos to dzisiaj robi, ze tez ludziom sie chce, tez kiedis o tym myslalem ale praca, uczelnia, czasu nie ma na nic

fishaa
Czytelnik

hehe bardzo spodobało mi się określenie "czysta stara dobra Amiga classic" 🙂 OMG pamiętam jak do swojej włożyłem koprocesor 🙂

Biter
Czytelnik

Też racja, ja o koprocesorze nawet nie marzyłem bo najtańszy kosztował tyle co nowa ami, osiągnięciem było włożenie hdd 🙂
Ale myślę że w dobie dzisiejszych amig (ppc, pegasos itd) można spokojnie określić tą konfiguracje jako classic…. tyle że z wyposażeniem dodatkowym 😉

fishaa
Czytelnik

heheh i o to chodzi 🙂 co za czasy to były gdy położenie amisi w obudowę pecetową było nie lada wyczynem. Nie wiem czy ktoś kto się tym w tamtych czasach nie ekscytował, tak jak my, może teraz w ogóle przybliżyć się do tego klimatu. Sam muszę jednak przyznać po sobie że z wiekiem (OMG :)) chęć grzebania w bebechach maleje na rzecz NIECH GRA I BUCZY 🙂 (byle szybko) pozdrowienia serdeczne.

exA500user
Czytelnik
exA500user
Nie znam kulisów technicznych, np. ile w tym demie trzeba było robić od zera i jak się "czuje" moc 68060/66. Mając OpenGL i PII 300Mhz sam bym zakodował podobne efekty :). Z Pentiumem 66Mhz i bez OGL raczej nie. Obstawiam, że zrobienie ich w takiej słabej jak na dzisiejsze czasy konfiguracji to sukces autorów. A teraz minusy. Całość nie podoba mi sie pod wzgledem artystycznym. Ta majtająca sie żarówka powtarzana kilka razy sprawia wrazenie zacinania. Autor uznał, że ten efekt jest tak genialny i trzeba dać kilka replayów? Ładny efekt, ładna plansza – a przez te powtórki jakoś tak nieelegancko… Czytaj więcej »
clound
Czytelnik
clound

Fajnie ze cos sie dzieje, pamietam demoscene jak sam miałem amige, teraz to tylko nostalgia ale spojrzec zawsze milo

HOŁDYS
Czytelnik
HOŁDYS

motion capture jest mozliwe w ami ..zobacz koncowy efekt "drzewa z ludzi" demo swietne muzyka swietna ..

ubik
Czytelnik
Jasne że można importować m/c na ami pod warunkiem że ma się takową. Odnośnie ruchów dziewczynka – bezdyskusyjnie zrypałem, gdybym miał ciut więcej czasu wyszłoby tak jak planowałem – a jest jak zwykle 😉 Bloby podobnie – miało być zupełnie inaczej, niestety okazało się, że z powodu "małych" ograniczeń sprzętowych nie ma najmniejszych szans na zrealizowanie pierwotnego planu (w którym to bloby pasowały do klimatu) – a czasu na zrobienie czegoś innego w to miejsce brak. Hołdys – co ma wspólnego m/c do scenki z drzewo-ludźmi? Biter: jeszcze raz dzięki za miłą recenzję 🙂 ps. Biter – zapodaj plz link… Czytaj więcej »
Biter
Czytelnik

Jeszcze ktoś pomyśli że to był artykuł sponsorowany 😉 Demo mi sie bardzo podoba, namów Kiero żeby i na RW coś zrobił… a link poprawiony 🙂

ubik
Czytelnik

Na Riverka raczej zrobimy coś prostego (tzw. tygodniówkę ;). Chcemy potestować kilka nowych sposobów animacji – ot taka zajawka przed przyszłorocznym BP.

ps. dzięki za zmianę linka

wpDiscuz